Första dagen på dagis :)

Gick hur bra som helst :) I början var hon lite småblyg men alla barnen som var där visste att hon skulle komma så dom kom fram & sa "Hej Jessica!" & då släppte det nog lite :) Medans jag satt & prata med personalen så sprang Jessica omkring & lekte med alla andra. Var inga problem alls :) Kändes väldigt bra. Jag fick massa papper & 2 uppgifter hehe För det första så skulle jag göra en garngubbe, väldigt snygg måste jag erkänna ;P Den ska användas till när det är upprop på mornarna :) Fröknarna kommer säga "Vems docka är det här?" & den som äger den ska då säga "Ja" och på så vis så vet dom vilka som är det & dom dockorna som inte får ett ja är hemma av ngn anledning :) Lite roligt faktist. Och den andra uppgiften jag fick var att skriva Jessica på ett örngott som hon ska ha när hon ska sov middag där :) Det står Jessica på den & över det gjorde jag lite fåglar :) Jättefin blev den.
Efter att vi var klara på dagisen så hämta mamma upp oss där & då åkte vi till donken & åt cheese ;P aldrig fel det. haha Mamma & min bror skulle till ngn läkare så vi var tvungna att hitta på nånting så vi drog till Rusta och kolla lite. Precis när jag klev in där fick jag ett sms av Johnny. Han hade sett min bror och undra om jag också var där och det var jag ju :) Så han kom in & hälsa och fick också skjuts hem. När mamma & Stefan var in hos läkarn gick jag & Jessica till lekparken & där hitta hon en liten kille som hon lekte med :) Dom hade riktigt roligt. Var väl där i kanske 1 timma sen gick vi till bilen & strax efter det kom mamma & Stefan tillbaka & sen åkte vi hem :) Haft en kanondag med andra ord. Imorgon ska vi vara på dagis kl 9-10 och kommer vara så hela veckan, men nästa vecka ska vi börja med att jag kommer lämna henne där ngn halvtimma för att se hur det går när jag inte är där. Men jag tror det kommer gå bra eftersom det gick så bra redan första gången :) Måste bara säga att det var en liten tjej där som klappa på Jessicas huvud & sa till fröken "Hon är så liten" och log samtidigt :) Jessica var ju bland dom 2 minsta som gick där hehe Lite roligt.
Men men, måste snart sova om man ska orka upp :) Ska även kolla på lägenheten imorgon, hoppar det bli nånting med den där. Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0