Ingen bra morgon alls!

Åt helvete med denna vecka säger jag bara! Fast lite lite komiskt var det ändå x) Allt var jättebra på morgonen & jag väckte Jessica lugnt & fint. Hon fick sin flaska välling & sen ny blöja. Fick skjuts ner till bussen & sen börja Jessica smågnälla om att hon hade ont i magen & jag tänkte att det kanske var för att hon var lite hungrig, men hon äter ju alltid frukost på dagis när hon kommer såhär tidigt.. så det var inget mer med det. Men hon forts. gnälla fram & tillbaka & kände hur hennes mage kurrade :/ stackars barn tänkte jag. Hon måste ju vara galet hungrig. Men iaf, när vi kom in till resecentrum så satte vi oss på bussen mot dagis & 2 stopp innan dagiset var jag tvungen att trycka på knappen så bussen skulle stanna. HON SPYDDE RAKT UT! Jag fick enkastspya på byxorna & det såg ut som ngn hade lagt en sats i knät på mig :O Ut ur bussen & ringer mamma & frågar om hon skulle kunna hämta oss, tur att hon var ledig idag! haha Men efter det lekte Jessica på isfläckarna och det var inga fel alls, så jag vet inte om det bara var en dålig dag. Men hon halka på isen & gick ner i split / spagat HAHA såg lite roligt ut faktist. Men nu är hon som en helt frisk unge & inga fler kräkattacker. :)

Jag kommer vara hur nojjig som helst varje gång vi ska åka buss nu över att hon ska slänga ur sig en spya :O Tur det bara var en person på bussen mer än oss. Jag stog typ & gömde mig bakom min väska. Folk hade ju undrat annars!

Men iaf, har ringt / mailat både jobbcentrum & dagis & förklarat varför jag inte kunde komma idag. Absolut ingen rolig dag med andra ord! Hoppas morgondagen blir bättre :)

När vi kom hem så åt Jessica lite mackatjoade omkring som en galning här, hur pigg som helst :)Emmelie kom förbi på en kaffe också & prata lite om allt skit vi kunde koma på, t ex julkalendrar & gamla barnprogram som man saknar :D

Prata med Rikard precis nyss & han berättade att när Jessica fick sin cykel som han köpte i helgen så var inte det första tanken i hennes huvud att cykla på den, det var att tvätta den :) hehe Det har hon garanterat snappat upp från när Rikard har tvättat bilarna & crossarna haha Lite söttfaktist.

Men men, nu blev det ganska mkt skrivet ;) Snart är det mat & det blir pommes & korv, enkelt.. men så jävla gott :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0