Inte OKEJ!

Åkte in med mamma till stan iaf fast min möte på arbetsförm. var inställt. Iaf så åkte vi in runt 12 och mamma släppte av mig hos en kompis medans hon & brorsan åkte på möte. Jag satt där & snacka skit & Jessica var självklart med & fick saft & kakor. Kollade lite på twilight den verkar vara grymt bra. Synd vi inte hann se mer av den. Får bli en annan gång :) När mamma kom så skulle jag in på öbo & det gick ju käpprätt åt helvete, var extremt sur när jag gick ut därifrån för att han i receptionen ljög. Iaf så åkte vi till Williys efter det & tog en glass/cheeseburgare på donken, inte alls fel :) Sen åkte vi hemåt & då skrev jag på fb att det gick som det gick med öbo & förklarade & då skrev Eva-Lena att om jag går in på öbo, bostäder & sen förtur så står allting där om hur jag ska göra & hur jag ska kunna få en lägenhet snabbare. Puckot i receptionen sa "Nej, det går inte få en lägenhet fortare, inte genom ÖBO. Vi går endast efter poäng" men på deras sida står det exakt såhär "Social förtur
Ges vid separationer och skilsmässor (måste styrkas) där familjen har gemensamma minderåriga barn, det vill säga 12 år och under. Förtur finns även för Socialtjänstens och Flyktingmottagningens behov. Förturen avser endast bostadssökande som är folkbokförda och boende inom Örebro kommun."
Så hur kan han då stå & säga att det inte går? Så nu ska jag in igen & fixa en blankett & sen är det upp till dom om dom tycker jag är i behov av en lägenhet snabbt eller inte.
Har kanske inte varit världens bästa dag, men har ju träffat kompisar & så iaf. Det är ett stort +.

Till kvällen kom syrran förbi med lilla Wilma & hälsa på Jessica :) trevligt! Wilma har det då blivit fart på, hon kravlar sig bort från filten hela tiden :) hehe Och Jessica med hennes humör, bara för att hon inte får som hon vill så kan hon bli arg, gråta, slå mot saker & mot folk! Det måste snabbt bort, så ska hon inte hålla på. Men alla barn kommer ju in i olika faser, det vet man ju.. så det är väl bara stå ut tills stormen blåser över & säga till henne vad som är rätt och fel :)

Nu ska jag nog bara sitta vid msn & fb & möggla lite till sen blir det tv & sömn :) Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0